Agencja Marketingowa FOCUS | 10 zasad, dzięki którym karta lokalu stanie się bardziej czytelna.
#FocusOnDesign

10 zasad, dzięki którym karta lokalu stanie się bardziej czytelna

Krystian Nowakowski
Krystian Nowakowski
♦️ Head od Digital Marketing ♦️

Czego dowiesz się z artykułu?

1. Czym jest karta lokalu i dlaczego jest tak ważna?
2. Jak klienci poszukują nowego M w internecie?
3. O czym trzeba pamiętać przy projektowaniu kart lokali?
4. Co zrobić aby być o krok przed konkurencją?

Rynek nieruchomości to wciąż pędząca lokomotywa

Rynek nieruchomości mieszkaniowych rozkręca się w najlepsze. Ceny wciąż rosną i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższych latach własne cztery kąty nagle stały się tańsze. Nic dziwnego, skoro banki wciąż z łatwością udzielają kredytów, dostęp do terenów inwestycyjnych jest coraz bardziej ograniczony, a infrastruktura miejska coraz prężniej się rozwija. Można powiedzieć, że lokomotywa nieustannie przyspiesza. Biura sprzedaży nie nadążają obsługiwać potencjalnych klientów, wiele inwestycji wręcz nie potrzebuje dużych nakładów finansowych na działania związane z promocją i reklamą, a klientom często nawet nie chce się umawiać z wyprzedzeniem na spotkania w biurach sprzedaży. Zresztą po co…, skoro ze wszystkimi informacjami możemy zapoznać się na dedykowanych landing page’ach. Począwszy od ogólnych opisów inwestycji, lokalizacji, poszczególnych lokali przez interaktywne mapy prezentujące pobliską infrastrukturę, wizualizację bryły budynku i otoczenia aż po wyszukiwarki 3D wraz z wirtualnym spacerem. Wszystkie lokale możemy w mgnieniu oka przefiltrować, a pytanie o cenę zadamy za pomocą dwóch kliknięć, ponieważ formatka mailowa też jest już wypełniona. Wszystko po to, aby ułatwić i przyspieszyć proces poznawczy. Wszystkie te elementy to poszczególne składowe, które wymagają indywidualnego podejścia w projektowaniu. Nasz zespół opracowuje rozwiązania przystosowane do rynku nieruchomości od ponad 5 lat, a dzięki działaniom analitycznym jakie prowadzimy dla naszych klientów jesteśmy w stanie ocenić co faktycznie się sprawdza, a co jest nadmuchaną teorią stworzoną przez marketingowców.

Jak klient poszukuje własnego M?

Wspominałem już o wyszukiwarce 3D, ale nie zgłębiłem się w kolejne etapy tego modułu. Oczywiście każda wyszukiwarka daje możliwość wyboru budynku, piętra, lokalu na rzucie piętra, a ostatecznie kieruje do karty lokalu. Karta lokalu to najniżej zagnieżdżony poziom w hierarchii wyszukiwania, a jednocześnie bardzo ważny, ponieważ do niego ostatecznie dążą klienci.

Siedząc wieczorową porą na kanapie, oglądając Netflixa, popijając herbatę i jednocześnie scrollując ekran smartphona, starają się znaleźć mieszkanie w dostępnej cenie i idealnym układem pomieszczeń.

Biorąc pod uwagę powszechnie znany multiscreening, ten moment to tylko chwila uwagi, która zadecyduje o tym czy kliknąć w przycisk i wysłać zapytanie czy opuścić ofertę i szukać dalej.

Karta lokalu to element, który sprzedaje. 10 zasad, o których trzeba pamiętać publikując karty lokali.

Współpracując z deweloperami wiemy, że karty lokali to gotowe pdfy generowane przez biura projektowe. Niestety w tej formie, bardzo często nie wyglądają dobrze, są nie do rozczytania, zawierają dużo informacji, które kompletnie nie są potrzebne, nie mówiąc już o sensownym dostosowaniu do oglądania na mniejszych wyświetlaczach.

Udostępniając karty lokalu na stronach inwestycji warto pamiętać, o poniższych 10 zasadach: 

  1. Karta lokalu powinna być intuicyjna. Bardzo ważna jest wielkość prezentowanych bloków informacyjnych względem siebie.

  2. Dane zawsze powinny być możliwe do odczytu, nawet w wersji mobile.

  3. Na karcie lokalu powinny znaleźć się najważniejsze informacje: metraż całkowity, metraż pomieszczeń, oznaczenie typu ścian, róża wiatrów, bryła budynku, rzut piętra.

  4. Każda karta powinna zawierać oznaczenie lokalu na rzucie piętra.

  5. Oznaczenie ścian nośnych i ścian działowych to ważna informacja dla klienta. Warto pamiętać o dodatkowym oznaczeniu.

  6. Układ pomieszczeń jest niczym, bez przykładowego umeblowania (które powinno zostać zaprezentowane w skali).

  7. Karta lokalu powinna prezentować wymiary, dzięki którym łatwo będzie można ocenić szerokość lub długość pomieszczeń.

  8. Zawsze powinno zostać oznaczone wejście do lokalu. Dzięki temu od samego początku będziemy w stanie wyobrazić sobie to miejsce.

  9. Tuż obok rzutu lokalu powinna zostać zaprezentowana róża wiatrów, która pozwoli nam ocenić jak w przyszłości będzie operowało słońce w lokalu.

  10. Warto pamiętać aby każda karta lokalu została wyposażona w klauzulę informacyjną na temat „przykładowego zastosowania mebli czy też orientacyjnego pomiaru pomieszczeń”.

Niektóre z powyższych 10 zasad mogą wydawać się bardzo oczywiste, ale zapewniam, że w rzeczywistości bardzo trudno jest spełnić wszystkie. Dzieje się tak ponieważ na karcie musimy zaprezentować wiele elementów, a sam format jest ograniczony. Dodatkowo bardzo często pewien układ rozmieszczenia elementów determinuje wiele czynników, na które nie mamy wpływu, m.in. Rzut kondygnacji budynku – w przypadku, kiedy budynek ma określony, charakterystyczny kształt i posiada wiele lokali wraz z balkonami lub loggiami to szybko okazuje się, że musi zająć dużą część naszej karty lokalu. Innym determinantem może być sama bryła prezentowanego lokalu. Najlepiej, gdyby każdy lokal był w kształcie zbliżonym do kwadratu, ale doskonale wiemy, że często tak nie jest. Najbardziej niekorzystną sytuacją jest moment, w którym prezentowane mieszkanie jest bardzo poziome lub pionowe chociażby ze względu na usytuowanie okien w wielu kierunkach.

Focus Agency marketing nieruchomości Landing Page Inwestycji

Pamiętaj, że strona internetowa inwestycji to nic innego jak wirtualne biuro sprzedaży.

Wymienione zasady to tylko podstawa jaką powinniśmy się kierować podczas przygotowywania kart lokali do publikacji, ponieważ odnoszą się one raczej do rozwiązań statycznych. Bardziej zaawansowanym podejściem jest zastosowanie interaktywnych planów mieszkań, gdzie karta lokalu przestaje być obrazkiem, a tak naprawdę stwarza wiele możliwości np: 

  • Włączenie lub wyłączenie poszczególnych danych takich jak metraż albo meble.
  • Podświetlanie poszczególnych pomieszczeń w lokalach takich jak salon, sypialnia lub łazienka.
  • Włączanie lub wyłączanie ścian działowych, dzięki czemu widać realne możliwości zagospodarowania. 

Wszystkie omówione przeze mnie elementy w zakresie kart lokali sprawiają, że użytkownik spędza więcej czasu na stronie naszej inwestycji, łatwiej odczytuje informację i szybciej jest w stanie podjąć właściwe decyzje. Co więcej, pisząc do biura sprzedaży posiada już bardzo szerokie spektrum podstawowych informacji. Właśnie dlatego karta lokalu wydaje się być jedynie obrazkiem, który warto umieścić na stronie a w rzeczywistości jest to jeden z elementów, który nasz zespół opracowuje każdego miesiąca w setkach sztuk, dla inwestycji w całej Polsce poczynając od Wrocławia, przez Łódź, Warszawę aż po Gdańsk.

 

 

Komentarze

kontakt dla klientów

Focus Agency Sp. z o.o.

al. Jerozolimskie 123A
00-838 Warszawa
Krystian Nowakowski

Krystian Nowakowski

+48 660 000 950
krystian@focus-agency.pl