Focus Agency | Agriculture | Branding Campaign

Diabeł tkwi w szczegółach

Kampania wizerunkowa dla marki STEYR

brief

Kampania wizerunkowa, komunikowana w kanałach digital dla marki STEYR - producenta sprzętu rolniczego

Zadaniem zespołu FOCUS Agency odpowiedzialnego za realizację projektów na rynku rolniczym, było opracowanie kampanii brandingowej przystosowanej do kanałów digital. Założeniem było zwrócenie uwagi na szczegółową jakość wykończenia i szeroką gamę cech produktów, dzięki którym marka STEYR to wybór klienta wymagającego. Wizja marki to m.in. nieustające dostarczanie wartości dodanej. Rolnictwo natomiast to nie tylko zawód. To ciężka praca. Rolnicy rozpoczynają pracę, gdy inni nadal śpią. Nie boją się trudnych zadań. Żyją swoją pracą. Zapewniają w ten sposób warunki do życia nie tylko sobie, ale i nam wszystkim. Doskonale zdają sobie sprawę z tego jak ważna jest dokładność, która przekłada się na wydajność i wyższą jakość oferowanych produktów. Odwaga w komunikacji tej kompanii była wskazana na rzecz mocnego zwrócenia uwagi.

  • kreacja
  • montaż
  • social media
  • retusz
  • digital

Copywriting i główne hasło kampanii

Chcąc zwrócić uwagę na uszczegółowienie wraz z zespołem marki STEYR zdecydowaliśmy się na powszechnie znane przysłowie "DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH", które mogłoby wzbudzić kontrowersje ale jednoczęśnie podkreśli jak ważne jest zwracanie uwagi na szczegóły i detale. Jest to bardzo istotny element kampanii, szczególnie biorąc pod uwagę wymagającą grupę odbiorców i pozycjonowanie się marki jako: NOWOCZESNEJ, PONADCZASOWEJ i PARTNERSKIEJ.

"Diabeł tkwi w szczegółach" to znane szerokiemu gronu odbiorców przysłowie. Rozumiane jest jako zalecenie, aby przywiązywać uwagę do szczegółów i drobiazgów, które odgrywają decydującą rolę w całościowym postrzeganiu produktu.

Key Visual kampanii

Kreacja będąca głównym punktem styczności z odbiorcami została przygotowana w oparciu o flagowy produkt marki, którym jest STEYR Terrus CVT - najmocniejszy i największy produkt w gamie marki STEYR. Często określany również jako MOCARZ. Zachowując na pierwszym planie brandignową czerwień i rozpalając do czerwoności środkową część nazywaną również grillem, mocno podkreśliliśmy charakter głównego komunikatu.

Kanały komunikacji

Jednym z założeń marki nowoczesnej jest również ponadczasowy sposób komunikacji i mocne przywiązanie do innowacyjnych sposobów promocji. Dlatego i ta kampania wykorzystywała tylko i wyłącznie digitalowe kanały promocji. Między innymi:

  • Google AdWords SEM
  • Google AdWrods GDN
  • Facebook Ads 
  • GA Video YouTube
  • Media branżowe online
  • Content marketing
  • Mediacentre marki
  • Facebook organic

Realizując kampanię wielkonałową nasz zespół kreacji zrealizowował również dużą ilość przeformatowań. Wszystkie formaty digital zostały dostosowane do wymogów i odpowiednio zoptymalizowane. W kampaniach wykorzystywaliśmy te formaty, które osiągały jak najwyższe CTRy, ale również te o niższych wskaźnikach klikalności. Głównie ze względu na założenie iż jest to kampania brandingowa, w związku z czym zależało nam na jak największej ilości wyświetleń, jednocześnie pamiętająć, że najważniejsze są dla nas najbardziej widoczne placementy.

 

W kanałach social mediowych wykorzystywaliśmy również takie formy jak karuzele, które prezentowały podkreślane w kampanii detale i szczegóły, do których warto przywiązywać wielką wagę. 

Facebook Kampania dla marki STEYR agencja marketingowa w social media

Kampania również była komunikowana w formie krótkich niepomijalnych reklam na youtube. Kierowana do określonej grupy odbiorców i na wybrane kanały influencerów, które osiągają najwyższe zasięgi.

Nasze mediaplany były odpowiednio przygotowane po to aby w szybki i czytelny sposób móc zarządzać poszczególnymi treściami. Krótkie formy video były promowane w różnych miesiącach i dotyczyły różnych produktów marki. 

media plan dla kampanii video steyr - agencja marketingowa focus

Podsumowanie 

Komunikacja kampanii "DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH" odbywała się na przełomie kilku miesięcy. Docieraliśmy to użytkowników wieloma kanałami internetowymi. Najlepsze z kanałów wykorzystujące format displeyowy generowały nawet 16% wskaźniki CTR, co pokazuje wręcz doskonałą klikalność. Są to wyniki, które w standardowych warunkach czy kampaniach generują CTRy na poziomie 7-9%. W ujęciu całościowym kampania wygenerowała milionowe zasięgi i kilku dzisięciotysięczne ilości przekierowań. 

Najważniejszym jest jednak fakt, że kampania dała możliwość badania zachować użytkowników względem reklam w dłuższym okresie czasowym. Tym samym dostarczyła nam wielu wniosków, które na rynku rolniczym mają ogromne znaczenie, głównie ze względu na bardzo specyficzną i zdywersyfikowaną grupę odbiorców. Dzięki tej kampanii wygenerowaliśmy obszerny raport, który pozwolił nam skorelować ze sobą wiele wskaźników i wyciągnąć wiele wniosków na przyszłość. 

 steyr focus agency portfolio kampania wizerunkowa agencja marketingowa

 

kontakt dla klientów

Focus Agency Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 123A
02-017 Warszawa, Polska
Krystian Nowakowski

Krystian Nowakowski

+48 660 000 950
krystian@focus-agency.pl