Agencja Marketingowa FOCUS | Strategia marketingowa

strategia marketingowa

Strategia jest ważna dla każdej firmy, ponieważ jasno określa w jaki sposób organizacja powinna pokonać najważniejsze wyzwanie rynkowe jakie przed nią stoi. Strategia to nie cel, to także nie stan końcowy, którego firma oczekuje. To sposób rozwiązywania problemów, które najpierw trzeba zdiagnozować i zrozumieć. Dlatego strategia oparta na wyzwaniach rozpoczyna się od procesu poszukiwań i analizy. Situation Analysis – to pierwszy etap, który występuje w kluczowym modelu budowania strategii SOSTAC, którym posługujemy się w FOCUS Agency.

Dowiedz się więcej

potrzebujesz marketingu? napisz

jak pracujemy nad strategią?

Każdą strategię komunikacji przygotowujemy w oparciu o kluczowe elementy:

zacznij od analizy wyzwania przed jakim stoisz

Skuteczni ludzie uzyskują przewagę poprzez wskazanie istoty problemu i skoncentrowaniu na nim całej swojej uwagi. W strategii również trzeba wiedzieć na czym skupić swoją uwagę i nie ulegać rozproszeniu. 

3 filary strategii komunikacji:

1. ANALIZA

rynku, branży, konkurentów, wyzwań. Dzięki niej poznajemy bliżej naszych klientów i grupę docelową, przy równoczesnym zrozumieniu czynników gwarantujących sukces.

2. CELE

te krótkofalowe i te długofalowe. Określane na podstawie celów biznesowych. 

3. PLAN DZIAŁANIA

określony w przedziale czasowym, dzięki któremu nadajemy marce odpowiedniego tempa i podążamy do zrealizowania wcześniej określonych celów.

potrzebujesz konsultacji? napisz

korzyści jakie niesie strategia

  • Wykazuje przewagę produktu lub usługi nad konkurencją

    Praca warsztatowa nad budową strategii daje nam dane i informacje jak pozycjonować markę w stosunku do konkurencji.Poznajemy grupę docelową klientów i lepiej możemy sprecyzować naszą komunikację.

  • Pokazuje możliwości i zagrożenia dla organizacji

    Dobra analiza SWOT pozwala nam poznać mocne i słabe strony, ale również możliwości i zagrożenia, których należy uniknąć.

  • Wyznacza cele jakie trzeba zrealizować

    Pozwala opracować i wybrać odpowiedni sposób w jaki planujemy pokonać kluczowe wyzwanie.

  • Oszczędza Twój czas

    To nie pieniądze, a czas jest najbardziej wartościowy, dlatego dzięki strategii komunikacji od samego początku zmierzasz w kierunku zwiększania przewagi rynkowej.

  • Pomaga stworzyć spójny wizerunek i zasady komunikacji

    Poprzez spójny wizerunek i jasne zasady komunikacji, zbudujesz świadomość marki, a Twoi odbiorcy chętniej Ci zaufają.

  • Podnosi sprzedaż i zyski

    Efektywna komunikacja utrwala przekaz strategiczny, skutecznie prezentuje wartość produktu i wpływa na sprzedaż.

     

szukasz profesjonalnej usługi popartej wiedzą i doświadczeniem? 👇