Pierwszym elementem, który powinna zawierać nasza strategia marketingowa jest dokładna analiza rynku i konkurencji. Pozwala ona zrozumieć wewnętrzne i zewnętrzne czynnik, które przyczynią się do osiągnięcia sukcesu.
Strategia marketingowa jest ważna dla każdej firmy, ponieważ jasno określa w jaki sposób marka powinna mówić o sobie, swoich produktach czy usługach. Przygotowując efektywną strategię kluczowe są dla nas cele i wartości reprezentowane przez markę oraz jej korzyści. W oparciu o wiedzę i doświadczenie naszego zespołu potrafimy doradzić i wyznaczyć kierunek, którym marka powinna podążać. Bardzo ważnym aspektem w tym obszarze jest interdyscyplinarność, która pozwala zintegrować wiele kanałów i narzędzi, tworzących spójną całość komunikacji marki z otoczeniem.
Każdą strategię komunikacji przygotowujemy w oparciu o kluczowe elementy:
Każda strategia komunikacji powinna zawierać najważniejsze elementy bez których dokument nie będzie miał znaczenia.
Są nimi 3 filary strategii komunikacji:
rynku, branży, konkurentów. Dzięki niej poznajemy bliżej naszych klientów i grupę docelową, przy równoczesnym zrozumieniu czynników gwarantujących sukces.
te krótkofalowe i te długofalowe. Określane na podstawie celów biznesowych.
określony w przedziale czasowym, dzięki któremu nadajemy marce odpowiedniego tempa i podążamy do zrealizowania wcześniej określonych celów.
Strategia daje nam dane i informacje jak pozycjonować markę w stosunku do konkurencji. Dzięki niej poznajemy grupę docelową klientów i lepiej możemy sprecyzować naszą komunikację.
Dobra analiza SWOT pozwala nam poznać mocne i słabe strony, ale również możliwości i zagrożenia, których należy uniknąć.
Pozwala wyznaczyć główny kierunek działania, czyli najważniejszy element strategii marketingowej.
Strategia marketingowa wskaże najbardziej efektywne metody promocji dzięki czemu oszczędzisz nie tylko swój czas, ale i pieniądze.
Poprzez spójny wizerunek i jasne zasady komunikacji, Twoi odbiorcy łatwiej zapamiętają Twoją firmę, a także zwiększysz ich zaufanie.
Pomagając w efektywnym komunikowaniu się z klientami.