Agencja Marketingowa FOCUS | Kampania #kupujebezpiecznie

Kampania społeczna #kupujebezpiecznie

brief


akcja społeczna dla odbiorców B2B oraz B2C

Kampania społeczna #kupujebezpiecznie, której inicjatorem jest PRCH (Polska Rada Centrów Handlowych) ma na celu budowanie świadomości szczególnego bezpieczeństwa w miejscach handlu i usług. W ramach kampanii PRCH nawiązało współpracę z instytucjami rządowymi oraz patronami medialnymi. W Focus Agency wsparliśmy kampanię od strony identyfikacji wizualnej, kreacji oraz komunikacji stając się równocześnie partnerem kreatywnym całej akcji.

Na potrzeby kampanii stworzyliśmy również dedykowaną stronę internetową www.kupujebezpiecznie.pl na której znajdują się podpowiedzi dotyczące bezpiecznych zakupów dla klientów oraz informacje i materiały do pobrania dla zarządców obiektów handlowych. Dodatkowo stworzyliśmy specjalne sekcje porad ekspertów oraz dobrych praktyk jakie stosują obiekty handlowe.

Ważnym aspektem była komunikacja dwutorowa. Cała identyfikacja wizualna, komunikacja i materiały graficzne miały być skierowane zarówno do partnerów biznesowych oraz klientów centrów handlowych. 

Kampania #kupujebezpiecznie wystartowała w maju i objęła działania w internecie, mediach społecznościowych, prasie oraz w obiektach handlowych.

Jest nam niezmiernie miło, że mogliśmy wesprzeć Polską Radę Centrów Handlowych przy kampanii i wspomóc klientów z branży retail w tym trudnym okresie. Zapraszamy do obejrzenia efektów naszej pracy :)

  • kreacja
  • digital
  • ooh
  • prasa

Strategia i założenia:

"Strach należy oswoić!"

Boimy się tego, czego nie znamy. Większość klientów czuje strach i obawę związaną z przebywaniem w centrum handlowym w trakcie pandemii. Klienci nie znają wszystkich wytycznych związanych z zasadami bezpieczeństwa jakich muszą przestrzegać obiekty handlowe.

Dlatego też w naszej komunikacji chcieliśmy pokazać najważniejsze zasady, dzięki którym mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo w trakcie zakupów.

Logotyp

geneza

Inspiracją powstania logotypu były formy nawiązujące do okręgów z sygnetu PRCH (Polskiej Rady Centrów Handlowych). Równocześnie chcieliśmy, aby kształty te opierały się na fundamentalnym skojarzeniu z sylwetkami osób z otwartymi ramionami, co symbolizuje dbałość i wzajemną troskę w kontekście centrum handlowe-klient. Dodatkowo zostało podkreślone również zachowanie bezpiecznego dystansu poprzez umieszczenie pomiędzy „ludzikami” hasztagu #kupujębezpiecznie.

Zastosowana kolorystyka nawiązuje z jednej strony do radości i pozytywnej energii wyzwolonej powrotem do nowej normalności (róż, żółty), a z drugiej kojarzy się z fachową wiedzą, poczuciem bezpieczeństwa i zachowaniem higieny (turkusowy; kolor często stosowany w branży medycznej).

Materiały on-site

Treści przedstawione na plakacie i innych materiałach drukowanych prezentują najważniejsze zasady bezpieczeństwa obowiązujące w centrach handlowych w związku z pandemią koronawirusa. Chcemy zapewnić klientów oraz pracowników obiektów, że są bezpieczni, a w trakcie zakupów mogą czuć się komfortowo.

Dedykowany landing page

Dedykowany akcji landing page, to wspólna przestrzeń spajająca całą kampanię. To właśnie na zaprojektowanej przez nas stronie https://www.kupujebezpiecznie.pl/, zarządcy jak i klienci odnajdą interesujące ich materiały i wpisy wzmacniające przekaz akcji. Porady ekspertów, uzupełniany na bieżąco i wciąż rozbudowywany blog, a także sekcje z dobrymi praktykami stosowanymi przez centra handlowe, to tylko początek! Wdrożona przez nas platforma jest na bieżąco aktualizowana o nowe treści i materiały. Dzięki temu projekt zyskuje z każdym dniem, a jego atrakcyjność nie wygasa z czasem.