Planowanie i zakup mediów to przede wszystkim prace w zakresie identyfikacji grupy docelowej, do której komunikat reklamowy powinien dotrzeć. Dlatego też w płatnej komunikacji online jak i offline tak ważne są dane, będące fundamentem doboru odpowiednich kanałów mediowych. Zidentyfikowana grupa docelowa wraz z analizą ruchu pełnią punkt wyjścia do planowania budżetu mediowego. Każda forma reklamy wymaga również bieżącego raportowania i optymalizowania procesów zakupowych tak aby na koniec dnia uzyskać najbardziej korzystną korelację pomiędzy wynikiem, a jakością. Takie indywidualne podejście do planowania i zakupu mediów pozwala dostarczać przez nasz zespół najlepsze wyniki na rynku.
Każdy mediaplan jest inny i powinien być maksymalnie dopasowany do branży, w której komunikuje się marka. Dlatego ważne jest aby w pierwszej kolejności nakreślić jak najszerszą perspektywę rynku. W tym etapie bierzemy pod uwagę sezonowość, wydarzenia czy też główne kanały wykorzystywane przez użytkowników końcowych.
W drugim etapie na tle branży wyszczególniamy typową personę, która będzie przyszłym odbiorcą naszych komunikatów. Taki profil dokładnie opisujemy na podstawie danych demograficznych, behawioralnych i geolokalizacyjnych. Opracowujemy dla niej odpowiedni ton komunikacji i dopasuwujemy go do wybranych mediów.
Kiedy zbierzemy podstawową wiedzę na temat branży w której komunikuje się klient, a także odbiorców produktu bądź usługi, wspólnie wyznaczamy realne cele określone w czasie. To nadaje kierunek mieżalnym działaniom jakie wykonuje nasz zespół na rzecz marki.
Na tym etapie dokładnie dzielimy budżet mediowy na wybrane kanały komunikacji. Posiadając wiedzę na temat sezonowości branży, odbiorców produktów i usług możemy łatwo wyznaczać key pointy, które będą punktem wyjścia do oceny jakości prowadzonych działań reklamowych.
Etap planowania to tak na prawdę przystąpienie do sporządzenia finalnego mediaplanu w postaci edytowalnego pliku .xls bądź .pdf. W tej formie nasz zespół zaprezentuje ostateczne rodzaje kampanii z podziałem na wybrane kanały i określone wcześniej cele mediowe.
Wdrożenie wielokanałowych kampanii to również proces, na który składa się wiele czynników. Począwszy od założeń strategicznych, po kreacje zgodne z corporate identity marki, przez copywriting i właściwe komunikaty tekstowe. Dlatego tak ważna jest integracja poszczególnych zakresów i komplementarna realizacja usługi.
Każda kampania digitalowa powinna być na bieżąco monitorowana, analizowana i optymalizowana na podstawie wyciąganych wniosków. Etap wdrożeniowy jest dopiero początkiem pełnej realizacji. Długie kampanie wizerunkowe, podlegają dłuższym terminom weryfikacji i optymalizowane są w miesięcznych okresach w oparciu o narzędzia analityczne. Krótsze kampanie sprzedażowe natomiast podlegają codziennym weryfikacjom w celu dowiezienia jak najlepszych wskaźników ROAS.
Każda komunikacja marki z otoczeniem, organiczna czy też płatna powinna realizować cel i na samym końcu przyczyniać się do wzrostu biznesu, a tym samym do zwiększania przychodów ze sprzedaży. W szerszym ujęciu kampanie powinny być anlizowane w oparciu o długie okresy czasowe, dzięki którym możemy wziąć pod uwagę wiele zmiennych, sezonowość, okresowość, dostępność, trendy rynkowe, a także popyt na produkty lub usługę danego rodzaju. Czym dłużej taką analizą zajmuje się jedna agencja tym większe prawdopodobieństwo na realną poprawę wyników działań marketingowych, które bezpośrednio wpływają na pracę działów sprzedaży.
Każda analiza powinna być prowadzona w oparciu o kontakt z działem sprzedaży i feedback jaki dostarczają analitykom handlowcy. Od poszczególnych kampanii zależy, jakie produkty są w kręgu największego zainteresowania, jakie pytania zadają klienci, na czym najbardziej zależy klientom podczas zakupu, jak trafili na konkretny produkt czy też co sprawia, że nie dokońca mogą być przekonani do zakupu. Każda ta informcja wpływa na konkretne kroki w konfiguracji kampanii, zmiany na dokonywane na stronach internetowych, landing page’ach czy też sklepach, a także na intensyfikacje poszczególnych kanałów. Te aspekty dają odpowiedz na pytanie: co poprawia konwersję w naszym biznesie.
Dlatego agencja Focus Agency w każdej relacji stara się budować most pomiędzy działem Marketingu, a działem Sprzedaży. Biorąc pod uwagę wieloletnie współprace z wieloma markami, regularnie staramy się dostarczać wiedzę handlowcom i od nich oczekujemy tego samego. Takie zespołowe podejście pozwala zwiększać udział w rynku produktów, o które dbamy każdego dnia.