Social Media Restauracji Karolinka Golf Park

case study - social media restauracji

Jak prowadzić social media restauracji – Karolinka Golf Park

 

Branża: Gastronomia
Klient: Karolinka Golf Park
Medium: Facebook, Instagram
Problem: brak zaangażowania na profilach social media
Rynek: Opole i okolice
Cele: budowa świadomości istnienia restauracji, rezerwacje stolików
Czas: 6 miesięcy

Osiągnięte wyniki:

+154%

wzrost liczby wyświetleń na facebooku

+43%

wzrost liczby reakcji na facebooku

+39%

wzrost liczby polubień profilu fb

+1851%

wzrost liczby wyświetleń na instagramie

+255%

wzrost liczby wizyt w profilu instagram

+390%

wzrost liczby obserwujących profil ig

Wyzwania:

- bardzo niskie zaangażowanie społeczności
- nowa restauracja, a zatem brak świadomości istnienia miejsca
- doprowadzenie do rezerwacji stolików za pośrednictwem instagrama


Zadania:

- realizowanie spójnej komunikacji prowadzącej do wzrostu świadomości istnienia marki
- tworzenie angażujących treści przekładających się na zacieśnianie więzi, a co za tym idzie wzrost liczby gości i częstotliwości odwiedzin restauracji
- budowanie wizerunku atrakcyjnego, modnego i wartego odwiedzenia miejsca

Realizacja komunikacji w social mediach:

Restauracja Karolinka Golf Park to restauracja znajdująca się przy kompleksie golfowym w Kamieniu Śląskim (niedaleko Opola). W menu obiektu znajdziemy zarówno dania regionalne, jak i te nieco bardziej orientalne – wszystkie z zauważalną nutą nowoczesności. Wnętrze i oferta dostosowane są zarówno do spotkań indywidualnych, jak i biznesowych. Pomimo wielu atutów miejsca, bezpośredniej bliskości dobrze prosperującego obiektu sportowego, jak i zielonego otoczenia – ze względu na specyficzną lokalizację i odległość od miasta, zwiększenie liczby gości czy częstotliwości wizyt w lokalu niesie ze sobą wiele wyzwań.

 

Ze względu na charakterystykę branży w strategii skupiliśmy się na kreowaniu autentyczności i transparentności oraz budowaniu zaangażowania użytkowników. Biorąc pod uwagę wysoką świadomość dzisiejszych odbiorców, specyfikę mediów społecznościowych oraz nasze doświadczenie w tym, "co działa", zdecydowaliśmy się na dostarczanie jedynie rzeczywistego contentu. Dużą rolę odegrała lokalność (która doskonale sprawdza się przy budowaniu zaangażowania wśród odbiorców) oraz "czynnik ludzki". W komunikacji uwzględniamy tematykę bliską mieszkańcom – lokalne potrawy i nazewnictwo, regionalne składniki, zaufani dostawcy, przywoływanie wspomnień czy publikacja fotorelacji z wydarzeń i zdjęć zespołu.

 

 

Chociaż tworzona przez nas komunikacja Restauracji Karolinka Golf Park jest ze sobą spójna i niezależnie od medium buduje podstawę pewnego standardu – jest ona również różnorodna, dopasowana do specyfiki danej platformy i pozwala na dostarczanie użytkownikom interesującego contentu. Podczas gdy na Facebooku dobrze sprawdzają się kreacje z widocznym na pierwszy rzut oka copy, tak na Instagramie najważniejsza dla odbiorców jest estetyka. Dlatego właśnie w tym medium zdecydowaliśmy się przede wszystkim na dobór wysokiej jakości, estetycznych i współgrających z ogólnym wizerunkiem miejsca zdjęć oraz zadbaliśmy o spójność całego feed'u. Co więcej, aby zwiększyć świadomość istnienia miejsca oraz zbudować zaangażowaną społeczność, podjęliśmy szereg działań, takich jak bezpośrednie interakcje z potencjalnymi klientami, publikacja zgodnych z trendami reelsów czy przydatnych relacji wyróżnionych (menu).

Wśród naszych aktywności szczególne znaczenie ma bieżący kontakt z osobami zainteresowanymi modnymi miejscami gastronomicznymi w Opolu i okolicach, lubiącymi dobrze zjeść czy po prostu spędzać czas ze znajomymi. Aby mieć pewność, że nasze komunikaty (unikatowe i personalizowane direct message z zaproszeniem do restauracji i/lub na profil Instagram) trafiają do użytkowników z grupy docelowej, dokonujemy selekcji wyszukując osoby posługujące się odpowiednimi hashtagami, oznaczające daną lokalizację czy obserwujące konkretne konta. Oprócz tego, aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość istnienia restauracji, pod postami potencjalych klientów zostawiamy komentarze lub polubienia – tym samy zwiększając liczbę wizyt w profilu.