Focus Agency | Kampania content marketingowa Case IH na 5

strategia i komunikacja

Marka Case IH
na 5

brief

strategia i komunikacja kampanii content marketingowej

Przystępując do realizacji projektu zdefiniowalismy 3 cele w trzech różnych obszarach. Były to: przekazanie wartościowej, unikatowej wiedzy (aspekt naukowo-poznawczy), zaprezentowanie nowoczesnych rozwiązań (aspekt promocyjny), zaktywizowanie osób z grupy docelowej marki (aspekty społecznościowe). W następnym etapie opracowaliśmy główną ideę projektu, która obracała się wokół cyfry 5. Odpowiednio było to 5 tygodni koumunikacji, 5 bloków tematycznych, 5 powodów, dla których warto wybrać sprzęt rolniczy marki Case IH.

  • landing page

    landing page

  • online media

    online media

  • prasa

    prasa

przygotowanie

kreacji

W oparciu o industrialny, surowy styl zdefiniowany na początku prac projektowych, znaleźliśmy odpowiednie zdjęcia hali, które podczas postprodukcji zaaranżowaliśmy jako studio. Następnym krokiem było odpowiednie zaprojektowanie nazwy akcji „CaseIHna5.pl” i wpasowanie ją na ścianę hali. Odnosząc się do takich słów jak „wydarzenie”, „akcja”, „komunikacja”, „dołączyć”, „włączyć”, nasz zespół przygotował neonową instalację, którą w kolejnych etapach mogliśmy w prosty sposób animować. Od tej pory nasza akcja nosiła nazwę: „Włącz się do akcji! CaseIHna5.pl”.

responsywny

landing page

W oparciu o linię kreatywną akcji przygotowaliśmy responsywny landing page, który tuż po załadowaniu rozświetlał się w kolorach neonów. Taka symbolika, po wejściu na stronę oznaczała „włączenie się do akcji” organizowanej przez markę Case IH. W kolejnych krokach użytkownik strony mógł wypełnić formularz kontaktowy i pobrać jeden z 5 ebooków, poświęcony wybranemu tematowi z branży rolniczej.

projekt i opracowanie

5 ebooków

Każda publikacja została opracowana w oparciu o wstępne wytyczne i materiały otrzymane od specjalistów marki Case IH. Podczas projektowania nasz zespół kierował się maksymalną spójnością wszystkich ebooków, tak aby w fazie końcowej kampanii, wyprodukować jedną publikację składającą się ze wszystkich tematów. Projektując kolejne rozkładówki, mieliśmy na uwadze maksymalizacje zainteresowania użytkowników, dlatego też kierowaliśmy się zasadą 50/50. 50% tekstu oraz 50% atrakcyjnych materiałów graficznych.

projekt i opracowanie 5 ebooków

projekt i opracowanie

5 ebooków

Kampania CaseIHna5.pl była komunikowanta bardzo szeroko w zróżnicowanych mediach, począwszy od prasy a kończąc na social mediach oraz kanałach YouTube. Kreacja w prasie oczywiście została wpisana w dotychczasową linię kreatywną marki obowiązującą od lat na rynkach całego świata. Dzięki temu, komunikacja nie odbiegała od pozostałych reklam, a jednocześnie umacniała dotychczasowy wizerunek. Każdy ebook, to materiał, który może przyczynić się do wzrostu oszczędności w gospodarstwie, a co za tym idzie pozwoli zarabiać więcej. Dlatego najważniejszym komunikatem w reklamie prasowej stało się hasło „Poznaj 5 sposobów, by zarabiać więcej!”. a nasz zespół kierował się maksymalną spójnością wszystkich ebooków, tak aby w fazie końcowej kampanii, wyprodukować jedną publikację składającą się ze wszystkich tematów. Projektując kolejne rozkładówki, mieliśmy na uwadze maksymalizacje zainteresowania użytkowników, dlatego też kierowaliśmy się zasadą 50/50. 50% tekstu i 50% atrakcyjnych materiałów graficznych.

online-media

Szerokim medium promocji, były również kanały social mediowe. Główny budżet skierowany został na profil Facebooka, ponieważ po wstępnych badaniach wywnioskowaliśmy, że tam znajduje się najszersza grupa docelowa. Działania promocyjne były również prowadzone w takich kanałach jak: Google AdWords SEM, GDN oraz wysyłki newsletterowe.

przygotowanie kreacji
ciągnik

kampania w liczbach

237
wartościowych leadów, potencjalnych klientów marki
926
nowych fanów na fan page marki
218
pozytywnych reakcji wśród uczestników

kontakt dla klientów

Focus Agency Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 123A
02-017 Warszawa, Polska
Krystian Nowakowski

Krystian Nowakowski

+48 660 000 950
krystian@focus-agency.pl