Reklama na TikToku. Przewodnik po TikTokAds.
#FocusOnSocialMedia

Przewodnik po TikTok Ads, czyli reklama na TikToku

Grzegorz Skotarek
Grzegorz Skotarek
Founder & Head of marketing

Wielu z Was zastanawia się, czy warto reklamować się na TikToku i czy jest to już ten moment, w którym należy wejść na tę platformę z racji jej rosnącej popularności. Jest też grupa przeciwników TikToka, która uważa, że platforma nie jest dla nich odpowiednia i nie znajdzie tu swojej grupy docelowej. Gdzie leży prawda?

W artykule znajdziesz: 

  • Jakie są statystyki TikToka?
  • Czy warto reklamować się na TikToku?
  • Jak wyglądają reklamy na TikToku?
  • Zalety i wady reklamy na TikToku?
  • Co powinniście wiedzieć przed rozpoczęciem działań reklamowych na TikToku?

Co mówią statystyki TikToka?

Najpierw poznajmy dane. W Polsce mamy ponad 4 miliony aktywnych użytkowników TikToka. Średnio wchodzimy na niego 12 razy dziennie, a w aplikacji spędzamy ponad 65 minut. Oglądamy około 150-200 tiktoków dziennie! To robi wrażenie.

Statystycznie ponad 60% użytkowników to kobiety. Największa grupa użytkowników, wyróżniona pod kątem wieku, trochę się „postarzała” i są nią osoby pomiędzy 18 a 24 rokiem życia (45%). Drugą grupą wiekową pod względem liczby użytkowników jest grupa 13-17 lat (40%). Z danych wynika więc jasno, że 60% użytkowników jest pełnoletnia! Zatem czy na pewno nie ma tam Waszej grupy docelowej?
Statystyki Tiktok

Czy warto reklamować się na TikToku?


Dla nas TikTok jest jeszcze niewykorzystaną platformą, na której nasi klienci mogą wyprzedzić konkurencję, a której obsługa w gruncie rzeczy nie jest aż tak skomplikowana, na jaką wygląda. 

Nie powinniśmy też odrzucać TikToka w naszej strategii social mediów tylko z powodu produktów lub usług, które sprzedajemy i które wydają się nam nieodpowiednie na tę platformę. Nie ma znaczenia czy jest to oferta dla osób starszych, młodszych czy kategorii premium. Na TikToku jest tak wiele osób, do których możemy trafić, a tak mało firm, które się tam reklamują m.in. w porównaniu z Facebookiem, że warto korzystać z możliwości platformy, zwłaszcza póki możemy osiągnąć lepsze rezultaty przy mniejszym budżecie!

TikTok daje nam możliwość tworzenia kampanii reklamowych na wiele sposobów. Co ważne promocje możemy ustawić nie posiadając profilu na platformie – niektórych może to uszczęśliwić. Jedne z wykorzystywanych formatów są prostsze, inne bardziej skomplikowane, jednak jest jeden wspólny mianownik, który wyróżnia TikToka na tle innych platform. Reklama musi być materiałem wideo bądź animacją, przez co niektóre osoby mogą sceptycznie podejść do tego typu formatów.

Zakup reklamy na TikToku dzielimy na dwa modele – aukcyjny oraz rezerwacyjny. W pierwszym modelu zrealizujemy kampanie, których celem jest traffic (kieruje na wybraną stronę www), konwersja, wyświetlenia wideo, zasięg oraz instalacja aplikacji. Nowością jest również lead generation.
Model Aukcyjny Tiktok


Model aukcyjny
 

Model ten zbliżony jest do kampanii na innych platformach social media. Zaletą modelu aukcyjnego jest większa elastyczność, w której nie ma żadnych opłat „ryczałtowych”. Podobnie jak na Facebooku czy w kampanii Google, ceny w TikToku będą zmieniały się w zależności od konkurencji i składanych ofert. W przypadku konta aukcyjnego na TikToku będziesz miał tylko reklamy In-Feed – pionowe reklamy wideo z dźwiękiem o długości od 5 do 60 sekund pojawiające się w sekcji „Dla Ciebie” (TikTokowy feed) – i będziesz musiał wybrać jeden z 5 modeli określania stawek: CPC, oCPC, CPM, oCPM i CPV.

CPC
Podobnie jak w przypadku innych platform reklamowych, w tym modelu licytacji zapłacisz za kliknięcie. 

oCPC
W przypadku oCPC Twoja stawka to koszt, jaki chcesz zapłacić za wynik. System będzie wyświetlał reklamy użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem podejmą żądane działanie, przy koszcie jak najbardziej zbliżonym do Twojej stawki. Ta strategia ustalania stawek jest podobna do kierowania CPA na innych platformach.

Uwaga: stawkę ustalasz na kwotę, jaką chcesz wydać na wynik (konwersję), ale rzeczywiste rozliczenia są oparte na kliknięciach, a nie wynikach. 

CPM
Przy tej licytacji ustawiasz kwotę, jaką zapłacisz za 1000 wyświetleń. System wyświetli reklamy, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów w ramach ustalonego budżetu.

oCPM
Ta metoda określania stawek to cena, jaką zapłacisz za wygenerowanie 1000 wyświetleń skierowanych na użytkowników, którzy prawdopodobnie dokończą zdarzenie konwersji lub instalacji aplikacji. Ta metoda określania stawek jest domyślną metodą dla celów reklamowych dotyczących konwersji i instalacji aplikacji.

CPV
Dzięki CPV ustalasz cenę, jaką chcesz zapłacić za tysiąc wyświetleń 6-sekundowych lub 2-sekundowych filmów.

Podobnie jak na Facebooku reklamy możemy precyzyjnie targetować według demografii czy zainteresowań. Dzięki możliwości zainstalowania Piksela TikToka jesteśmy w stanie zbierać informacje o użytkownikach do kampanii remarketingowych i tworzyć grupy niestandardowych odbiorców. Aby sprawdzić, czy dobrze zainstalowaliśmy piksel TikToka, warto pobrać wtyczkę „TikTok piksel helper” na Google Chrome.

Model rezerwacyjny 

W modelu rezerwacyjnym z góry mamy ustalone ceny i nie możemy ich samodzielnie zmieniać. Analogicznie jest z tworzeniem kreacji, które powstają we współpracy z TikTokiem.
Model rezerwacyjny - tik tok
#Hashtagchallenge
Najpopularniejszą i najbardziej kreatywną formą reklamy w modelu rezerwacyjnym jest hashtag challenge. Pozwala on zapraszać użytkowników do 6-dniowego wyzwania, które stworzyła marka. Challenge ten oznaczony jest zawsze hashtagiem i promowany w takich formatach jak In-Feed czy TopView Lite. Zaletą tej formy reklamy jest wejście w interakcje z marką oraz duże zasięgi, które generuje reklama.

TopView
Jest to 24-godzinny pełnoekranowy format wideo z włączonym dźwiękiem trwający od 5 do 60 sekund. Reklama uruchamia się zawsze po włączeniu aplikacji i zapewnia 100% widoczności.

Brand Takeover
Działa podobnie do TopView, który uruchamia się od razu po włączeniu aplikacji. Format ten może być statyczny (3-sekundowa reklama) lub dynamiczny od 3 do 5 sekund reklamy wideo, który pozwala na kierowanie do zewnętrznych strony docelowych. TikTok zapewnia, że tylko jedna marka może korzystać z tego formatu w tym samym czasie oraz gwarantuje 100% widoczności w ciągu 24 godzin.

OneDay Max
Natywne wideo z włączonym autoplay i dźwiękiem pojawiające się po około 5 filmach. Tak jak w przypadku innych formatów, reklama trwa 24 godziny i zapewnia 100% widoczności. Wideo może mieć długość od 5 do 60 sekund.

Brand Premium
Format wideo z wyeksponowanym CTA zachęcającym do działania. Występuje on w zakładce „dla Ciebie” i może trwać od 5 do 60 sekund. Otrzymujemy również możliwość targetowania reklamy i dodania linków zewnętrznych.

Brand Effect
Format ten wykorzystuje stworzone przez nas filtry, naklejki i efekty specjalne, które następnie użytkownicy mogą wykorzystać w swoich wideo. Reklama ta jest nastawiona w dużej mierze na budowanie pozytywnego wizerunku marki, zwiększenie zaangażowania i zaktywizowanie użytkowników. Mamy możliwość umieszczenia w nim CTA oraz kodu QR.

Zalety i wady reklamy na TikToku

Tak jak pisaliśmy wcześniej ze względu na małą konkurencję wśród firm będących na platformie, koszty reklamy na TikToku są nieporównywalnie mniejsze od tych, niezbędnych do uzyskania podobnych wyników na Facebooku czy Instagramie. Dodatkowo, na TikToku możemy znaleźć nową grupę odbiorców zainteresowaną naszym produktem. Oczywiście, jak to bywa każda zaleta i przewaga nad inną platformą niesie za sobą pewne utrudnienia, które mogą odrzucić nas od rozpoczęcia przygody z TikTokiem. Głównym wyznacznikiem sukcesu jest reklama, która musi być naturalna, kreatywna i inspirująca, bo na tym polega fenomen platformy. Nie zapominajmy, że musi być ona w formie wideo.

Co powinniście wiedzieć przed rozpoczęciem działań reklamowych na TikToku?

Przede wszystkim to, że chcąc stworzyć pierwszą reklamę, musimy uzbroić się trochę w cierpliwość. Po pierwsze, chwilę zajmuje przeprocesowanie umowy z TikTokiem, która jest niezbędna do rozpoczęcia emisji reklam. Po drugie na weryfikację reklam potrzeba trochę czasu, ale zapewniam Was, że działa to zdecydowanie lepiej niż na Facebooku. Dodatkowo, jeżeli mamy jakiś błąd czy łamiemy regulamin, TikTok od razu nas o tym poinformuje w jasny i klarowny sposób, bez konieczności kontaktowania się z obsługą klienta. Jeżeli jednak nie chcecie tracić czasu, zapraszamy do kontaktu z Focus Agency, w której wszystkie te procesy mamy już za sobą, a TikToka swipe’ujemy codziennie.

Komentarze

kontakt dla klientów

Focus Agency Sp. z o.o.

al. Jerozolimskie 123A
00-838 Warszawa
Krystian Nowakowski

Krystian Nowakowski

+48 660 000 950
krystian@focus-agency.pl