Promocje Sezonowe w Centrach Handlowych: Najlepsze Praktyki i Pomysły na Zimę 2024/2025
#FocusOnRetail

Promocje sezonowe w centrach handlowych: najlepsze praktyki i pomysły na Zimę 2024/2025

Karolina Pacocha
Karolina Pacocha
Content Creator

Okres zimowy to czas wielu okazji, podczas których centra handlowe mogą wyróżnić się na tle konkurencji dzięki skutecznym i kreatywnym kampaniom sezonowym.

Zima 2024/2025 przynosi nowe możliwości i wyzwania, dlatego przychodzimy z garścią inspiracji i wskazówek. Z artykułu dowiesz się, jakie narzędzia wykorzystać w zimowych kampaniach oraz jakie inspiracje najlepiej sprawdzą się o tej porze roku!

W artykule znajdziesz:

  • Inspiracje i wskazówki dotyczące tworzenia skutecznych zimowych kampanii w centrach handlowych.
  • Pomysły na dostosowanie atrakcji i komunikacji do różnych grup docelowych, takich jak rodziny, milenialsi czy lojalni klienci.
  • Sposoby efektywnego wykorzystania budżetu marketingowego w kanałach online, zwłaszcza w mediach społecznościowych.
  • Kreatywne idee na wydarzenia i działania promocyjne, które pomogą wyróżnić centrum handlowe w okresie zimowym.

Niech czują się jak w domu

Ten okres w ciągu roku to idealny moment, aby stworzyć ciepłą, przyciągającą atmosferę. Świąteczne dekoracje to punkt obowiązkowy w centrach handlowych: światełka, girlandy, choinki, ścianki selfie. Im bardziej instagramowo, tym lepiej - odwiedzający sami zrobią reklamę.

Wskazówka: Zorganizuj konkurs w social mediach, w którym klienci będą udostępniać swoje zdjęcia z zimowymi dekoracjami w centrum. Wybierz najlepsze i przyznaj drobne upominki autorom!

Czy sprostasz wszystkim oczekiwaniom?

Wszystkie atrakcje i kreacje dopasuj do konkretnej grupy.

  • Rodziny z dziećmi i starsze osoby - przyciągnij ich, oferując atrakcje świąteczne dla całych rodzin, zorganizuj spotkanie ze Św. Mikołajem, zimowe teatrzyki dla dzieci, warsztaty i strefy zabaw. Stwórz klimatyczne miejsce dla dzieci, a rodzice i dziadkowie z pewnością odwiedzą centrum.
  • Milenialsi i pokolenie Z - ta grupa uwielbia korzystać z promocji online, więc zadbaj o to, aby zachęcić ich do odwiedzenia centrum handlowego. Przygotuj specjalne rabaty stacjonarne i atrakcyjne miejsca do selfie oraz spotkań, które z pewnością przyciągną młodszą grupę odbiorców.
  • Powracający, lojalni klienci - tej grupy nie można zaniedbywać. Przygotuj dla nich specjalne korzyści takie jak: dodatkowe rabaty, punkty lojalnościowe czy pierwszeństwo w wydarzeniach. Z pewnością wrócą ponownie.

Wskazówka: Nie zadowolisz wszystkich! Przeanalizuj, kto najczęściej odwiedza centrum handlowe i dostosuj komunikację oraz oferty przede wszystkim do nich.

Kampanie online to podstawa! Niech Cię dostrzegą

Efektywne zarządzanie budżetem marketingowym to klucz do sukcesu zimowych kampanii. Rozważ działania w tych kanałach:

  • Media społecznościowe to podstawa! Twoi klienci odwiedzają przecież social media codziennie. Warto zwrócić uwagę na TikToka, który jest nadal niedocenianym kanałem reklamowym. Przeznacz większość budżetu reklamowego na media społecznościowe. Platformy te pozwolą Ci w nienachalny sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. W kreacjach postaw na kreatywność, zima to czas, kiedy szczególnie warto wyróżniać się na tle licznej konkurencji.
  • Kampanie Google Ads: reklamy w wyszukiwarkach i remarketing pomogą przyciągnąć klientów, którzy odwiedzili już stronę centrum handlowego.
  • E-mail marketing to jeden z najtańszych sposobów na dotarcie do klientów. Jeśli posiadasz bazę kontaktów, wykorzystaj personalizację i doceń stałych odbiorców. W przypadku centrum handlowego, gdzie sprzedaż online nie jest popularna, wykorzystaj e-mail marketing do utrzymania kontaktu ze stałymi klientami i przeznacz na to niewielką część budżetu reklamowego.

Wskazówka: Nie przepalaj budżetu, skup się na kanałach, gdzie obecni są Twoi klienci, szczególnie w okresie przedświątecznym, kiedy stawki za wyświetlenia szybują w górę.

Kilka pomysłów, dzięki którym Cię zauważą

  • Codzienna promocja grudniowa - przygotuj kalendarz adwentowy dla swoich klientów. Uwzględnij tam rabaty, specjalne oferty, konkursy i atrakcje. Zachęcisz ich do częstszych odwiedzin centrum. 
  • Przewodniki po prezentach - przygotuj treści, które ułatwią Twoim klientom wybranie upominków dla bliskich. Uwzględnij ceny, aby każdy mógł zaplanować swój świąteczny budżet.
  • Tematyczne wydarzenia - zorganizuj świąteczne i zimowe atrakcje. Listy do Św. Mikołaja, jarmark świąteczny z limitowanymi produktami, degustację świątecznych produktów, warsztaty i teatrzyki lub poszukiwania drobnych upominków w centrum. Zapewnij rozrywkę swoim klientom i pomóż im poczuć prawdziwą magię świąt!
  • Influencer marketing - zaproś do centrum znanego influencera, który z pewnością przyciągnie swoją społeczność.
  • Nowy rok - nie zapomnij zadbać o swoich klientów po świątecznym szaleństwie. To świetny pomysł, aby zorganizować warsztaty dotyczące zdrowego odżywiania, oferty specjalne razem z siłownią obecną w centrum lub konkurs na najbardziej kreatywne postanowienie noworoczne. Okres poświąteczny to często moment na przerwę w marketingu - nie zwalniaj i zaskocz swoich klientów wyjątkowymi ofertami i wydarzeniami, daj im wartość, podziel się wiedzą, a wrócą na zakupy.
  • Ferie zimowe - skup się na najmłodszej grupie i zorganizuj dzieciom rozrywkę. Postaw na warsztaty, zabawy, teatrzyki, konkursy i najróżniejsze gry z drobnymi upominkami.

Wybierz język przyszłości

Wykorzystaj sztuczną inteligencję w swoich kampaniach. Stwórz wirtualnego influencera lub spersonalizowanego Św. Mikołaja, wygeneruj ciekawe grafiki i kartki świąteczne. AI to język przyszłości! A może teraźniejszości?

Podsumowanie

Planując zimowe kampanie w centrum handlowym, warto zadbać o odpowiednią atmosferę, kreatywne wydarzenia oraz efektywne wykorzystanie budżetu. Dostosuj strategię do specyficznych potrzeb i zainteresowań różnych grup docelowych, a Twoje centrum handlowe stanie się miejscem, do którego klienci będą chcieli wracać nie tylko w święta i okresie zimowym, ale przez cały nadchodzący rok, a dodatkowo centrum zbuduje pozytywny wizerunek i lojalność wśród odwiedzających.

Komentarze

kontakt dla klientów

Focus Agency Sp. z o.o.

al. Jerozolimskie 123A
00-838 Warszawa
Krystian Nowakowski

Krystian Nowakowski

+48 660 000 950
krystian@focus-agency.pl