Podczas wizyty w centrum handlowym dzisiejsi klienci szukają coraz ciekawszych doświadczeń zakupowych. Właściciele i zarządcy obiektów stają przed ogromnym wyzwaniem jakim jest zadowolenie zarówno najemców, jak i odwiedzających. W dobie szybko rozwijającego się e-commerce’u ważne jest, aby ożywić strategie obiektów, angażując w nie nowe koncepcje handlowe. Pop-up stores, bo o nich mowa, nie są niczym nowym. Od lat regularnie pojawiają się podczas różnych imprez czy festiwali, jednak w centrach handlowych jest to wciąż mniej popularna forma przyciągania klientów.
Nowa era pop-up stores
Obecnie długoterminowe umowy najmu są standardem w centrach handlowych, jednak to nie wystarcza już do zaspokojenia potrzeb dzisiejszych konsumentów, dlatego właściciele centrów handlowych powinni zmienić sposób myślenia o obiektach handlowych. Krótkoterminowe umowy najmu i oryginalne koncepty mogą przyciągnąć do centrum handlowego nowych klientów z pokolenia millenialsów oraz pokolenia z, zwiększając obroty ze sprzedaży i ogólne przychody z nieruchomości. Jednocześnie potencjalni najemcy mogą zaprezentować swoje marki większej grupie społecznej przy niższym nakładzie finansowym.
Takie podejście właścicieli centrów handlowych pozwala wypełnić wolne powierzchnie, generować dodatkowe przychody z najmu, przy równoczesnym ulepszeniu customer experience.
Wg. Britan’s Pop-Up Retail Economy, rynek pop-upów z roku na rok rośnie, a w samej Wielkiej Brytanii jest wart ponad 2,3 mld funtów.
O krok przed e-commerce
Poprzez nowoczesne zarządzanie wynajmowaną powierzchnią, właściciele centrów handlowych mogą stworzyć lepsze i bardziej zróżnicowane doświadczenia zakupowe, zwiększając przy tym wskaźnik footfallu.
Oferta obiektów wzbogacona o pop-up stores daje możliwość stworzenia customer experience, którego świat cyfrowy nie może nam zaoferować, a to pozwala na konkurowanie z szybko rozwijającym się rynkiem e-commerce.
Ponadto pop-upy to sposób, w jaki zarządcy centrów handlowych otwierają się na nowe marki i firmy z rynku e-commerce, które chcą dotrzeć do nowych klientów.
Co dalej?
Pop-up stores są idealnym rozwiązaniem dla właścicieli i zarządców centrów handlowych, którzy chcą ożywić dynamikę swoich obiektów i zapewnić ich modernizację. Nabiera to nowego znaczenia nie tylko dzięki dodatkowym atrakcjom, ale także dzięki krótkoterminowym konceptom, które zwiększają zainteresowanie obiektem. Nie ma wątpliwości, że pop-up stores powoli stają się niezbędnym elementem centrum handlowego, a w przyszłości będą kształtować sposób, w jaki właściciele centrów handlowych będą wynajmować nieruchomość.