Obalamy mity nową stroną internetową, wykonaną dla firmy Sierra Balmain
#FocusOnDesign

Obalamy mity nową stroną internetową, wykonaną dla firmy Sierra Balmain

Grzegorz Skotarek
Grzegorz Skotarek
Chairman Of The Board

Wyrazistość, nowoczesność i funkcjonalność – poznajcie nową stronę naszego klienta z branży nieruchomości komercyjnych – firmy Sierra Balmain!

Czego dowiesz się z artykułu? 

  1. Kim jest nasz klient i jakie były jego oczekiwania wobec strony

  2. Jakie cele wyznaczyliśmy sobie przy realizacji projektu

  3. Z jakich etapów składała się nasza praca

  4. Co uzyskaliśmy i jak wygląda efekt końcowy

 

Kilka słów na temat naszego klienta i jego oczekiwań


Sierra Balmain jest niezależną firmą doradczą na rynku nieruchomości komercyjnych, koncentrującą się na obszarze Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Firma oferuje swoim klientom pełen wachlarz usług w ramach rynku nieruchomości komercyjnych, obejmując swym zakresem nieruchomości biurowe, przemysłowe oraz obiekty handlowe, zarządzanie nieruchomościami, jak i doradztwo w zakresie transakcji na rynku inwestycyjnym.

Przejrzystość i funkcjonalność, to główne cele postawione przed nami przez firmę Sierra Balmain. Co jeszcze zostało ujęte w briefie? Nowa strona miała być profesjonalna, oddawać charakter firmy, a także ułatwiać kontakt klientom oraz partnerom biznesowym.

Przygotowując się do realizacji projektu musieliśmy pamiętać o tym, że strona musi być czytelna i prosta na każdym nośniku – od mobile po desktop, oraz tym, że wśród odbiorców i użytkowników  znajdą się osoby w różnym wieku, poszukujące różnorodnych informacji i możliwości. Wiedzieliśmy więc, że strona musi być nowoczesna i niezwykle intuicyjna zarazem. 

 

Mierzymy wysoko, czyli nasze cele!


Po zapoznaniu się z oczekiwaniami i potrzebami klienta, zainicjowaliśmy proces planowania, rozpoczynając od wyznaczenia naszych głównych celów.

Główne założenia sformułowane przed przystąpieniem do projektowania strony: 

  • Prosty, przejrzysty układ elementów dostosowany do konkretnego odbiorcy
  • Lifestylowy, ciekawy charakter wizualny strony, odejście od korporacyjnych schematów, powielanych przez inne firmy z branży
  • Nowoczesne funkcjonalności ułatwiające poruszanie się po witrynie

 

Na tym etapie zapoznaliśmy się również z kluczowymi wyznacznikami formalnymi charakteryzującymi branżę, w której działa klient, a także indywidualnymi zasadami, ważnymi przy realizacji projektu. 

Oto najważniejsze z nich:

  • Balans pomiędzy kolorystyką wynikającą z joint venture dwóch spółek – Balmain oraz Sonae Sierra
  • Rezygnacja z wypracowanych schematów, stosowanie przełomowych rozwiązań dotąd nie występujących w branży
  • Przemiany w podejściu do myślenia o branży nieruchomości komercyjnych, a także rynku centrów handlowych podyktowane rozwijającym się obszarem leisure&entertainment, często określane jako retail evolution
  • Ograniczenie czasowe – skrócenie realizacji zadania najpóźniej do Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference

Projekt czas zacząć!


Po uzgodnieniu i opracowaniu z klientem głównych założeń współpracy, przystąpiliśmy do procesu projektowania. Usystematyzowanie pracy całego zespołu, wymagało precyzyjnego wyznaczenia etapów działań.

  1. Zaprojektowanie struktury strony

Pierwszy i jeden z najważniejszych etapów pracy nad projektem witryny. Na tym poziomie, bardzo istotne jest dokładne zapoznanie się z otrzymanym briefem, a także obszerne i szczegółowe konsultacje z klientem.

Na podstawie wywiadu i dostarczonych informacji, zespół projektowy decyduje o tym, jakie elementy zostaną włączone do struktury strony oraz w jaki sposób będą usystematyzowane. Zebrane dane porządkuje się w kolejnym etapie.

  1. Wykonanie zarysu koncepcji

Etap przygotowania projektu strony powstaje przy udziale całego zespołu. Poszczególne elementy są szkicowane, omawiane i opisywane. Wykorzystujemy do tego tradycyjne metody i narzędzia, takie jak… kartki, ołówki, flamastry i tablice ;)
 

Kiedy szkic osiągnie kształt satysfakcjonujący wszystkich członków zespołu projektowego, przychodzi czas na przejście do kolejnego etapu.

  1. Przygotowanie makiety lo-fi

Przygotowanie makiety lo-fi rozpoczyna się od uporządkowania elementów, które muszą znaleźć się na powstającej stronie, a także wyznaczenia hierarchii. Prowizoryczne szkice przenoszone są na monitor, a poszczególne fragmenty układane w sposób naśladujący schemat docelowego kształtu projektu.

 

Ważne na tym etapie jest całkowite pominięcie aspektów wizualnych, takich jak kolorystyka, fonty oraz materiały graficzne. Makiety lo-fi są zwykle pozbawione docelowych treści, określając jedynie położenie bloków tekstowych względem pozostałych modułów. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że jeśli to możliwe, warto już na tym etapie znać orientacyjną zawartość strony. Jest to pomocne m.in. ze względu na konieczność określenia wielkości bloków tekstowych a także rozłożenia treści na stronie.

  1. Przygotowanie prototypu lo-fi

Prototyp powstaje na bazie przygotowanej wcześniej makiety. Ten etap umożliwia zaprezentowanie nawigacji zastosowanej na stronie oraz klikalnych linków. Klient oraz osoby zaangażowane w proces projektowania mają możliwość przetestowania przygotowanych materiałów z zupełnie nowej perspektywy. Na tym etapie weryfikowane są odnośniki, przejścia pomiędzy podstronami a także sposób funkcjonowania gotowej strony.

  1. Przygotowanie makiety hi-fi

Praca nad makietą hi-fi to moment, w którym strona nabiera barw. Do projektu wprowadzone zostają elementy graficzne, zdjęcia i właściwe fonty. Zaprojektowane wcześniej funkcjonalności otrzymują konkretny, spójny wizualnie charakter współgrający kompozycyjnie z resztą strony.

  1. Przeniesienie strony na środowisko testowe

Przeniesienie projektu na środowisko testowe to przełomowy moment w procesie powstawania strony. Do projektu zostają zaangażowani programiści, odpowiedzialni za wdrożenie rozwiązań i funkcjonalności zawartych w projekcie.

Jest to również etap ostatnich zmian i poprawek, a także możliwość zapoznania się
z ostatecznym kształtem strony przez klienta.

  1. Publikacja strony w wyznaczonym terminie 

 

Ciekawe rozwiązania wprowadzone do projektu


W oparciu o cele wyznaczone przez klienta i nasze oczekiwania wobec projektu, wprowadziliśmy proste, a zarazem ciekawe rozwiązania, wpływające na wysoką funkcjonalność strony.

Oto niektóre z nich: 

  1. Dołączenie do każdej z aktualności wersji w pdfie, gotowej do wykorzystania w źródłach zewnętrznych.

  2. Zaprojektowanie sekcji Meet the team, w strefie About Us. Ta część strony umożliwia odkrycie tych informacji, którymi zainteresowany jest użytkownik – bez nadmiaru treści i danych.

  3. Ułatwienie kontaktu bezpośrednio z odpowiednim oddziałem firmy, poprzez interaktywny formularz kontaktowy. Dane, mapa z lokalizacją oraz docelowy adres, na który trafia wiadomość wysłana poprzez formularz, zmienia się w zależności od wyboru konkretnego oddziału.

  4. Wdrożenie sekcji Downloads umożliwiającej pobranie materiałów prasowych bezpośrednio ze strony, bez konieczności logowania. 

Postawiliśmy również na nieszablonowe projekty interfejsu użytkownika, wpływające na całokształt projektu. Przykładem może być pionowy slider w sekcji Key facts & figures zakładki About us, uwzględniający dynamicznie zmieniające się dane. Dzięki niemu pokazaliśmy dane dotyczące obu firm równorzędnie, zachowując przy tym wysoką przejrzystość i walory estetyczne.

Nowe miejsce w sieci, firmy Sierra Balmain 

Współpraca z tym klientem, zaowocowała stworzeniem unikalnego, oryginalnego i charakterystycznego miejsca w sieci, które przełamuje dotychczasowe myślenie o wizerunku w branży nieruchomości komercyjnych. Wysoka funkcjonalność, nowoczesność i jednocześnie niezwykła intuicyjność, to cele, które wspólnie osiągnęliśmy, tworząc spójny i wyrazisty projekt. Nowe spojrzenie na firmę Sierra Balmain, stało się punktem wyjścia dla świeżej identyfikacji marki, wykorzystanej podczas projektowania stoisk targowych a także innych materiałów graficznych.

Efekty naszej pracy, możecie obejrzeć na: www.sierrabalmain.com
Zapraszamy!

Komentarze

kontakt dla klientów

Focus Agency Sp. z o.o.

ul. Prosta 51
00-838 Warszawa
Krystian Nowakowski

Krystian Nowakowski

+48 660 950 000
krystian@focus-agency.pl