Wyrazistość, nowoczesność i funkcjonalność – poznajcie nową stronę naszego klienta z branży nieruchomości komercyjnych – firmy Sierra Balmain!
Czego dowiesz się z artykułu?
-
Kim jest nasz klient i jakie były jego oczekiwania wobec strony
-
Jakie cele wyznaczyliśmy sobie przy realizacji projektu
-
Z jakich etapów składała się nasza praca
-
Co uzyskaliśmy i jak wygląda efekt końcowy
Kilka słów na temat naszego klienta i jego oczekiwań
Sierra Balmain jest niezależną firmą doradczą na rynku nieruchomości komercyjnych, koncentrującą się na obszarze Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Firma oferuje swoim klientom pełen wachlarz usług w ramach rynku nieruchomości komercyjnych, obejmując swym zakresem nieruchomości biurowe, przemysłowe oraz obiekty handlowe, zarządzanie nieruchomościami, jak i doradztwo w zakresie transakcji na rynku inwestycyjnym.
Przejrzystość i funkcjonalność, to główne cele postawione przed nami przez firmę Sierra Balmain. Co jeszcze zostało ujęte w briefie? Nowa strona miała być profesjonalna, oddawać charakter firmy, a także ułatwiać kontakt klientom oraz partnerom biznesowym.
Przygotowując się do realizacji projektu musieliśmy pamiętać o tym, że strona musi być czytelna i prosta na każdym nośniku – od mobile po desktop, oraz tym, że wśród odbiorców i użytkowników znajdą się osoby w różnym wieku, poszukujące różnorodnych informacji i możliwości. Wiedzieliśmy więc, że strona musi być nowoczesna i niezwykle intuicyjna zarazem.
Mierzymy wysoko, czyli nasze cele!
Po zapoznaniu się z oczekiwaniami i potrzebami klienta, zainicjowaliśmy proces planowania, rozpoczynając od wyznaczenia naszych głównych celów.
Główne założenia sformułowane przed przystąpieniem do projektowania strony:
- Prosty, przejrzysty układ elementów dostosowany do konkretnego odbiorcy
- Lifestylowy, ciekawy charakter wizualny strony, odejście od korporacyjnych schematów, powielanych przez inne firmy z branży
- Nowoczesne funkcjonalności ułatwiające poruszanie się po witrynie
Na tym etapie zapoznaliśmy się również z kluczowymi wyznacznikami formalnymi charakteryzującymi branżę, w której działa klient, a także indywidualnymi zasadami, ważnymi przy realizacji projektu.
Oto najważniejsze z nich:
- Balans pomiędzy kolorystyką wynikającą z joint venture dwóch spółek – Balmain oraz Sonae Sierra
- Rezygnacja z wypracowanych schematów, stosowanie przełomowych rozwiązań dotąd nie występujących w branży
- Przemiany w podejściu do myślenia o branży nieruchomości komercyjnych, a także rynku centrów handlowych podyktowane rozwijającym się obszarem leisure&entertainment, często określane jako retail evolution
- Ograniczenie czasowe – skrócenie realizacji zadania najpóźniej do Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference
Projekt czas zacząć!
Po uzgodnieniu i opracowaniu z klientem głównych założeń współpracy, przystąpiliśmy do procesu projektowania. Usystematyzowanie pracy całego zespołu, wymagało precyzyjnego wyznaczenia etapów działań.
-
Zaprojektowanie struktury strony
Pierwszy i jeden z najważniejszych etapów pracy nad projektem witryny. Na tym poziomie, bardzo istotne jest dokładne zapoznanie się z otrzymanym briefem, a także obszerne i szczegółowe konsultacje z klientem.
Na podstawie wywiadu i dostarczonych informacji, zespół projektowy decyduje o tym, jakie elementy zostaną włączone do struktury strony oraz w jaki sposób będą usystematyzowane. Zebrane dane porządkuje się w kolejnym etapie.
-
Wykonanie zarysu koncepcji
Etap przygotowania projektu strony powstaje przy udziale całego zespołu. Poszczególne elementy są szkicowane, omawiane i opisywane. Wykorzystujemy do tego tradycyjne metody i narzędzia, takie jak… kartki, ołówki, flamastry i tablice ;)
Kiedy szkic osiągnie kształt satysfakcjonujący wszystkich członków zespołu projektowego, przychodzi czas na przejście do kolejnego etapu.
-
Przygotowanie makiety lo-fi
Przygotowanie makiety lo-fi rozpoczyna się od uporządkowania elementów, które muszą znaleźć się na powstającej stronie, a także wyznaczenia hierarchii. Prowizoryczne szkice przenoszone są na monitor, a poszczególne fragmenty układane w sposób naśladujący schemat docelowego kształtu projektu.
Ważne na tym etapie jest całkowite pominięcie aspektów wizualnych, takich jak kolorystyka, fonty oraz materiały graficzne. Makiety lo-fi są zwykle pozbawione docelowych treści, określając jedynie położenie bloków tekstowych względem pozostałych modułów. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że jeśli to możliwe, warto już na tym etapie znać orientacyjną zawartość strony. Jest to pomocne m.in. ze względu na konieczność określenia wielkości bloków tekstowych a także rozłożenia treści na stronie.
-
Przygotowanie prototypu lo-fi
Prototyp powstaje na bazie przygotowanej wcześniej makiety. Ten etap umożliwia zaprezentowanie nawigacji zastosowanej na stronie oraz klikalnych linków. Klient oraz osoby zaangażowane w proces projektowania mają możliwość przetestowania przygotowanych materiałów z zupełnie nowej perspektywy. Na tym etapie weryfikowane są odnośniki, przejścia pomiędzy podstronami a także sposób funkcjonowania gotowej strony.
-
Przygotowanie makiety hi-fi
Praca nad makietą hi-fi to moment, w którym strona nabiera barw. Do projektu wprowadzone zostają elementy graficzne, zdjęcia i właściwe fonty. Zaprojektowane wcześniej funkcjonalności otrzymują konkretny, spójny wizualnie charakter współgrający kompozycyjnie z resztą strony.
-
Przeniesienie strony na środowisko testowe
Przeniesienie projektu na środowisko testowe to przełomowy moment w procesie powstawania strony. Do projektu zostają zaangażowani programiści, odpowiedzialni za wdrożenie rozwiązań i funkcjonalności zawartych w projekcie.
Jest to również etap ostatnich zmian i poprawek, a także możliwość zapoznania się
z ostatecznym kształtem strony przez klienta.
-
Publikacja strony w wyznaczonym terminie
Ciekawe rozwiązania wprowadzone do projektu
W oparciu o cele wyznaczone przez klienta i nasze oczekiwania wobec projektu, wprowadziliśmy proste, a zarazem ciekawe rozwiązania, wpływające na wysoką funkcjonalność strony.
Oto niektóre z nich:
-
Dołączenie do każdej z aktualności wersji w pdfie, gotowej do wykorzystania w źródłach zewnętrznych.
-
Zaprojektowanie sekcji Meet the team, w strefie About Us. Ta część strony umożliwia odkrycie tych informacji, którymi zainteresowany jest użytkownik – bez nadmiaru treści i danych.
-
Ułatwienie kontaktu bezpośrednio z odpowiednim oddziałem firmy, poprzez interaktywny formularz kontaktowy. Dane, mapa z lokalizacją oraz docelowy adres, na który trafia wiadomość wysłana poprzez formularz, zmienia się w zależności od wyboru konkretnego oddziału.
-
Wdrożenie sekcji Downloads umożliwiającej pobranie materiałów prasowych bezpośrednio ze strony, bez konieczności logowania.
Postawiliśmy również na nieszablonowe projekty interfejsu użytkownika, wpływające na całokształt projektu. Przykładem może być pionowy slider w sekcji Key facts & figures zakładki About us, uwzględniający dynamicznie zmieniające się dane. Dzięki niemu pokazaliśmy dane dotyczące obu firm równorzędnie, zachowując przy tym wysoką przejrzystość i walory estetyczne.
Nowe miejsce w sieci, firmy Sierra Balmain
Współpraca z tym klientem, zaowocowała stworzeniem unikalnego, oryginalnego i charakterystycznego miejsca w sieci, które przełamuje dotychczasowe myślenie o wizerunku w branży nieruchomości komercyjnych. Wysoka funkcjonalność, nowoczesność i jednocześnie niezwykła intuicyjność, to cele, które wspólnie osiągnęliśmy, tworząc spójny i wyrazisty projekt. Nowe spojrzenie na firmę Sierra Balmain, stało się punktem wyjścia dla świeżej identyfikacji marki, wykorzystanej podczas projektowania stoisk targowych a także innych materiałów graficznych.
Efekty naszej pracy, możecie obejrzeć na: www.sierrabalmain.com
Zapraszamy!