Przygotowanie postów do publikacji w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie w czasie dynamicznych zmian, spowodowanych pandemią. Szczególnie jeśli w grę wchodzą centra handlowe i promocja ofert najemców. Jak się do tego przygotować?
Obudź w sobie kreatywność!
Post interaktywny w formie quizu lub głosowania reakcjami na Facebooku to świetny sposób na przedstawienie oferty najemców centrów handlowych, a zarazem zmotywowanie społeczności do zaangażowania. Po zbadaniu grupy docelowej jesteśmy w stanie dostosować komunikat odpowiadający jej potrzebom i preferencjom. Mając informacje o tym, że ponad 80% odbiorców przykładowego fanpage’a to kobiety w wieku 18-24 lat, możemy przewidzieć, które treści trafią w ich gusta i przyciągną uwagę. Co więcej, przygotowując taki materiał na podstawie key visuala konkretnego centrum handlowego, zwiększamy jego rozpoznawalność oraz kładziemy nacisk na spójność komunikacji w mediach społecznościowych. Warto jednak pamiętać, że nadużywanie takiego rodzaju postów interaktywnych nie jest wskazane i należy podejść do tematu umiarkowanie. Kreatywna zabawa materiałami udostępnionymi przez najemcę zapewnia margines bezpieczeństwa w razie, gdyby jego działalność nagle została ograniczona i daje możliwość promocji produktu. W skrócie — ta praktyka pozwala na opracowanie harmonogramu social media, który nie będzie wymagał edycji podczas niespodziewanych zmian!
Czas na kolaż!
Kolaż produktów, które potencjalny klient znajdzie zarówno w sklepie stacjonarnym w centrum handlowym, jak i online? Jesteśmy na tak! To świetna metoda na wypełnienie luki w harmonogramie social media i patent na wzbudzenie zainteresowania odbiorców. Do tego krótki opis, który w każdej chwili możemy nieznacznie podrasować — i mamy przepis na post zabezpieczający naszą pracę niezależnie od tego, czy galeria pozostanie w pełni otwarta, czy też nie.
Uwaga, konkurs na facebooku!
Nie rezygnujmy z konkursów! Wręcz przeciwnie — wystarczy odpowiednio się zabezpieczyć — np. zastosować vouchery na stacjonarne zakupy, które zwycięzcy mogą wykorzystać na długo po ich otrzymaniu. Nic tak nie generuje organicznego zasięgu i wzrostu aktywności na Facebooku, jak dreszczyk rywalizacji. Nawet w czasie pandemii i ograniczeń handlowych. A po poluzowaniu obostrzeń… czas na realizację nagrody!
Postaw na serię w social media!
Ciekawostki dotyczące ekologii, sposoby na wtórne wykorzystanie materiałów, przepisy na zdrowe przekąski, triki w pielęgnacji… Pomysłów na serie tematyczne w social media, które można połączyć z subtelną promocją najemcy, jest nieskończenie wiele. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Dlaczego warto wprowadzić ten element do planu publikacji na facebooku? Jest to nienachalna forma reklamy z pierwiastkiem przydatności w życiu codziennym, która może zyskać stałych fanów. W dodatku bardzo łatwa do przeredagowania w razie potrzeby.
Podsumowując
Przy odrobinie pomysłowości jesteśmy w stanie stworzyć użyteczny, estetyczny i angażujący content na każdą okoliczność — także tę, w której znaleźliśmy się aktualnie. Częsta regulacja obostrzeń dotyczących funkcjonowania centrów handlowych wcale nie musi oznaczać rezygnacji z przygotowanych wcześniej materiałów, za to może stać się bodźcem do wyjścia ze strefy standardowych publikacji w social media.