W lipcu 2023 roku, Casbeg, wiodąca firma consultingowa z wieloletnim doświadczeniem w profesjonalnym doradztwie biznesowym, podjęła współpracę z FOCUS Agency w zakresie budowy i wdrożenia skutecznej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Kluczowymi elementami strategii jest podkreślenie roli ekspertów Casbeg, którzy na co dzień wspierają biznes w stabilnym i strategicznym rozwoju, a także utrwalenie przekazu strategicznego, który brzmi:
„Casbeg to firma specjalizująca się w doradztwie firmom B2B
i e-commerce”.
Zakres współpracy:
-
Regularny research i analiza treści dostarczanych przez Casbeg, w tym eksperckie treści blogowe i nagrania wideo.
-
Tworzenie treści marketingowych dla 5 kanałów komunikacji: LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube.
-
Stworzenie kilku wariantów kreacji dopasowanych do odpowiednich formatów, w oparciu o Key Visual marki.
-
Regularne tworzenie harmonogramu publikacji formatów statycznych i dynamicznych (w tym wideo rolki, shortsy) w okresach 2-tygodniowych.
-
Montaż i edycja wideo wraz z adaptacją napisów do filmów.
-
Komunikacja zespołów FOCUS Agency i CASBEG w narzędziu ASANA.
Założenia względem marki CASBEG:
Zwiększenie zasięgów komunikacji w profilach społecznościowych. W naszym planie działań priorytetem jest budowanie i utrzymanie świadomości marki oraz dotarcie do szerszej grupy odbiorców z sektora B2B.
Wzmocnienie profesjonalnego wizerunku marki w mediach. Podniesienie poziomu zaufania i wiarygodności Casbeg poprzez opracowywanie wysokiej jakości treści edukacyjnych (regularne informowanie o dostępnych liniach biznesowych, pojawiających się na blogu wpisach eksperckich, tematycznych webinarach, vlogach, case studies) oraz odpowiednią taktykę publikacji, uwzględniającą ilość, częstotliwość, czas i format.
Założenia względem klienta:
-
Outsourcing usług opracowywania i tworzenia wysokiej jakości treści eksperckich (tekst, grafika, wideo), publikowanych w kanałach social media.
-
Regularność w budowaniu harmonogramów i utrzymanie wysokiej częstotliwości publikacji.
-
Ograniczenie do minimum zaangażowania zespołu CASBEG w proces twórczy komunikacji w kanałach social media.
Cele w pierwszym roku współpracy:
-
Zwiększenie zasięgu komunikacji w wybranych kanałach o minimum 20%.
-
Uruchomienie nowego kanału komunikacji – TikTok i zbudowanie bazy obserwujących na poziomie minimum 2500.
-
Zbudowanie bazy obserwujących na profilu Instagram na poziomie minimum 2000.
-
Zbudowanie bazy subskrybentów na profilu YouTube na poziomie minimum 1000.
-
Zwiększenie wskaźnika engagement rate w wybranych kanałach komunikacji o minimum 5%.
-
Zwiększenie średniej częstotliwości dotarcia komunikatu do pojedynczego odbiorcy w wybranych kanałach, z poziomu 2 do minimum 3,5.
Realizacja:
Pierwszym etapem podjętej współpracy były regularne konsultacje z obecnym CEO CASBEG Michałem Budniakiem, a także z CCO (Chief Consulting Officer), którzy wspólnie zaprezentowali obecne linie biznesowe, opisali target grupy, a także przybliżyli wybrane Case Study. Te regularne spotkania w pierwszym miesiącu były kluczowe dla zrozumienia kultury organizacyjnej CASBEG, a także specyfiki biznesu.
Jednocześnie wraz z Mateuszem Buczkowskim, Marketing Managerem pracowaliśmy nad budową bloków tematycznych, a także opracowaniu formatów, które będą angażujące, pozwolą zrealizować założone cele komunikacyjne i biznesowe Casbeg.
W pierwszych miesiącach poukładaliśmy współpracę w oparciu o ASANĘ, a także skupiliśmy się na realizacji założeń w kanałach: LinkedIn, Facebook i Instagram
W czwartym miesiącu współpracy, do komunikacji włączony został kanał TikTok i YouTube, w których do dzisiaj intensyfikujemy komunikację formatów wideo (shorts, explainer, webinar, casual). Treści dostarczone przez klienta – gotowe nagrania wideo – edytujemy, tniemy, przygotowujemy opisy, covery graficzne i publikujemy
Do kompleksowej współpracy po stronie agencji zaangażowaliśmy zespół składający się z osób odpowiedzialnych za Customer Success, Content Creation i Graphic Design.
Wyniki:
-
Zwiększenie zasięgu komunikacji w zakresie od 7% do 82% w kanałach Facebook, Linkedin, Instagram (w 11 miesięcy).
-
Zwiększenie zasięgu komunikacji w zakresie o 500% w kanale TikTok i budowa bazy obserwujących na poziomie 2000 (w 9 miesięcy)
-
Zbudowanie bazy obserwujących na profilu Instagram na poziomie 2000, przy jednoczesnym wzroście zaangażowanie o 50,6% – engagement rate (w 11 miesięcy).
-
Zbudowanie bazy subskrybentów na profilu YouTube na poziomie 1000 (w 11 miesięcy).
-
Zwiększenie średniej częstotliwości dotarcia komunikatu do pojedynczego odbiorcy w wybranych kanałach do 3,5.
Wpływ celów komunikacyjnych na cele biznesowe:
- Średni wzrost liczby generowanych leadów o 40,5%.
Współpraca z CASBEG jest dla nas inspirującym wyzwaniem. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że współpracujemy z profesjonalistami w swojej dziedzinie. Odpowiadamy za publikację treści budowanych w oparciu o wiedzę ekspertów branżowych w zakresie doradztwa biznesowego. To synergia niezwykłej merytoryki i profesjonalizmu.
To doświadczenie wykazało, że przemyślana strategia komunikacji w mediach społecznościowych przynosi znaczące rezultaty nawet w branży, której wachlarz odbiorców jest węższy, a ich potrzeby ściśle określone. Dzięki naszej współpracy, firma CASBEG otrzymała kompleksowe wsparcie we wszystkich głównych platformach społecznościowych, co przyczyniło się do stopniowego i znaczącego wzrostu obecności marki w social media.
Po 11 miesiącach współpracy możemy powiedzieć, że opublikowaliśmy ok. 780 feed postów i materiałów wideo. Wykluczając relacje publikowane na Instagram i Facebook
Jesteśmy przekonani, że współpraca z CASBEG będzie kontynuowana w kolejnych latach i pozwoli dołożyć cegiełkę w realizacji celów biznesowych marki.