Case Study. Komunikacja w pięciu kanałach social media: Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, YouTube w sektorze B2B dla marki CASBEG.
#FocusOnSocialMedia

Case Study Casbeg. Komunikacja w pięciu kanałach social media: Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, YouTube w sektorze B2B.

Edyta Kwiatkowska
Edyta Kwiatkowska
Account Executive

W lipcu 2023 roku, Casbeg, wiodąca firma consultingowa z wieloletnim doświadczeniem w profesjonalnym doradztwie biznesowym, podjęła współpracę z FOCUS Agency w zakresie budowy i wdrożenia skutecznej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Kluczowymi elementami strategii jest podkreślenie roli ekspertów Casbeg, którzy na co dzień wspierają biznes w stabilnym i strategicznym rozwoju, a także utrwalenie przekazu strategicznego, który brzmi: 

„Casbeg to firma specjalizująca się w doradztwie firmom B2B
i e-commerce”.

Focus Agency x CASBEG współpraca w zakresie obsługi komunikacji w social media dla CASBEG

Zakres współpracy:

  1. Regularny research i analiza treści dostarczanych przez Casbeg, w tym eksperckie treści blogowe i nagrania wideo.

  2. Tworzenie treści marketingowych dla 5 kanałów komunikacji: LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube.

  3. Stworzenie kilku wariantów kreacji dopasowanych do odpowiednich formatów, w oparciu o Key Visual marki.

  4. Regularne tworzenie harmonogramu publikacji formatów statycznych i dynamicznych (w tym wideo rolki, shortsy) w okresach 2-tygodniowych.

  5. Montaż i edycja wideo wraz z adaptacją napisów do filmów.

  6. Komunikacja zespołów FOCUS Agency i CASBEG w narzędziu ASANA. 

Założenia względem marki CASBEG:

Zwiększenie zasięgów komunikacji w profilach społecznościowych. W naszym planie działań priorytetem jest budowanie i utrzymanie świadomości marki oraz dotarcie do szerszej grupy odbiorców z sektora B2B.

Wzmocnienie profesjonalnego wizerunku marki w mediach. Podniesienie poziomu zaufania i wiarygodności Casbeg poprzez opracowywanie wysokiej jakości treści edukacyjnych (regularne informowanie o dostępnych liniach biznesowych, pojawiających się na blogu wpisach eksperckich, tematycznych webinarach, vlogach, case studies) oraz odpowiednią taktykę publikacji, uwzględniającą ilość, częstotliwość, czas i format.

Obsługa Casbeg w zakresie social media - wybrane publikacje

Założenia względem klienta:

  1. Outsourcing usług opracowywania i tworzenia wysokiej jakości treści eksperckich (tekst, grafika, wideo), publikowanych w kanałach social media.

  2. Regularność w budowaniu harmonogramów i utrzymanie wysokiej częstotliwości publikacji.

  3. Ograniczenie do minimum zaangażowania zespołu CASBEG w proces twórczy komunikacji w kanałach social media. 

Cele w pierwszym roku współpracy:

  1. Zwiększenie zasięgu komunikacji w wybranych kanałach o minimum 20%.

  2. Uruchomienie nowego kanału komunikacji – TikTok i zbudowanie bazy obserwujących na poziomie minimum 2500.

  3. Zbudowanie bazy obserwujących na profilu Instagram na poziomie minimum 2000.

  4. Zbudowanie bazy subskrybentów na profilu YouTube na poziomie minimum 1000.

  5. Zwiększenie wskaźnika engagement rate w wybranych kanałach komunikacji o minimum 5%.

  6. Zwiększenie średniej częstotliwości dotarcia komunikatu do pojedynczego odbiorcy w wybranych kanałach, z poziomu 2 do minimum 3,5.

Etapy współpracy z CASBEG case study komunikacji w social media B2B

Realizacja:

Pierwszym etapem podjętej współpracy były regularne konsultacje z obecnym CEO CASBEG Michałem Budniakiem, a także z CCO (Chief Consulting Officer), którzy wspólnie zaprezentowali obecne linie biznesowe, opisali target grupy, a także przybliżyli wybrane Case Study. Te regularne spotkania w pierwszym miesiącu były kluczowe dla zrozumienia kultury organizacyjnej CASBEG, a także specyfiki biznesu.

Jednocześnie wraz z Mateuszem Buczkowskim, Marketing Managerem pracowaliśmy nad budową bloków tematycznych, a także opracowaniu formatów, które będą angażujące, pozwolą zrealizować założone cele komunikacyjne i biznesowe Casbeg.

W pierwszych miesiącach poukładaliśmy współpracę w oparciu o ASANĘ, a także skupiliśmy się na realizacji założeń w kanałach: LinkedIn, Facebook i Instagram

W czwartym miesiącu współpracy, do komunikacji włączony został kanał TikTok i YouTube, w których do dzisiaj intensyfikujemy komunikację formatów wideo (shorts, explainer, webinar, casual). Treści dostarczone przez klienta – gotowe nagrania wideo – edytujemy, tniemy, przygotowujemy opisy, covery graficzne i publikujemy

Do kompleksowej współpracy po stronie agencji zaangażowaliśmy zespół składający się z osób odpowiedzialnych za Customer Success, Content Creation i Graphic Design.

 

Zespół Focus Agency podczas pracy – case study dla marki CASBEG

Wyniki:

  1. Zwiększenie zasięgu komunikacji w zakresie od 7% do 82% w kanałach Facebook, Linkedin, Instagram (w 11 miesięcy).

  2. Zwiększenie zasięgu komunikacji w zakresie o 500% w kanale TikTok i budowa bazy obserwujących na poziomie 2000 (w 9 miesięcy)

  3. Zbudowanie bazy obserwujących na profilu Instagram na poziomie 2000, przy jednoczesnym wzroście zaangażowanie o 50,6% – engagement rate (w 11 miesięcy).

  4. Zbudowanie bazy subskrybentów na profilu YouTube na poziomie 1000 (w 11 miesięcy).

  5. Zwiększenie średniej częstotliwości dotarcia komunikatu do pojedynczego odbiorcy w wybranych kanałach do 3,5.

wyniki realizacji projektu obsługi social media dla casbeg

Wpływ celów komunikacyjnych na cele biznesowe:

  1. Średni wzrost liczby generowanych leadów o 40,5%. 

Współpraca z CASBEG jest dla nas inspirującym wyzwaniem. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że współpracujemy z profesjonalistami w swojej dziedzinie. Odpowiadamy za publikację treści budowanych w oparciu o wiedzę ekspertów branżowych w zakresie doradztwa biznesowego. To synergia niezwykłej merytoryki i profesjonalizmu. 

To doświadczenie wykazało, że przemyślana strategia komunikacji w mediach społecznościowych przynosi znaczące rezultaty nawet w branży, której wachlarz odbiorców jest węższy, a ich potrzeby ściśle określone. Dzięki naszej współpracy, firma CASBEG otrzymała kompleksowe wsparcie we wszystkich głównych platformach społecznościowych, co przyczyniło się do stopniowego i znaczącego wzrostu obecności marki w social media.

Po 11 miesiącach współpracy możemy powiedzieć, że opublikowaliśmy ok. 780 feed postów i materiałów wideo. Wykluczając relacje publikowane na Instagram i Facebook

Jesteśmy przekonani, że współpraca z CASBEG będzie kontynuowana w kolejnych latach i pozwoli dołożyć cegiełkę w realizacji celów biznesowych marki.

Zespół odpowiedzialny za realizację projektu dla marki CASBEG 

 

Komentarze

kontakt dla klientów

Focus Agency Sp. z o.o.

al. Jerozolimskie 123A
00-838 Warszawa
Krystian Nowakowski

Krystian Nowakowski

+48 660 000 950
krystian@focus-agency.pl